Under Armour

Under Armour – to amerykański producent odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych. Historia marki sięga końcówki dwudziestego stulecia i wiąże się z futbolistą – Kevinem Plankiem. Ten grający w zespole Uniwersytetu Maryland zawodnik w 1995 roku założył niedużą firmę w piwnicy swojej babci. Pomysł na biznes, jak w wielu podobnych przypadkach, przyszedł niejako sam, narodził się z realnej potrzeby. Plank zauważył, że noszone przez niego i jego kolegów z drużyny koszulki przesiąkały potem i znacznie utrudniały dalszą grę. W połączeniu z futbolowymi ochraniaczami noszonymi na nich było to wyjątkowo uciążliwe. Zauważył również, że jego spodenki pozostawały suche i na tej podstawie rozpoczął prace nad nowym produktem.

W ten sposób Under Armour stał się jednym z pionierów odzieży sportowej odprowadzającej pot. Po ukończeniu uniwersytetu Kevin Plank postanowił stworzyć t-shirt będący rozwiązaniem wskazanych problemów. Koszulkę, która pozostanie sucha nawet w najgorszy upał. Twórca eksperymentował z różnymi tkaninami i gotowe prototypy przekazywał swoim kolegom z drużyny w Maryland, a także innym, którzy trafili do zespołów NFL. Wykorzystując ich feedback wprowadzał kolejne poprawki, by produkt jak najlepiej spełniał swoją funkcję. Ostatecznie w szybkim czasie stworzył gotowy model t-shirtu, wykorzystujący mikrowłókna, zapewniający ochronę przed wilgocią, oraz lekkość i uczucie chłodu. Z tym właśnie produktem Plank zdecydował się podbijać rynek – wziął kredyt na czterdzieści tysięcy (!) dolarów i założył Under Armour, z siedzibą mieszczącą się wówczas w piwnicy jego babci, w Waszyngtonie.

W niecały rok później marka odnotowała pierwszy duży sukces. O firmie zrobiło się głośno, gdy na okładce USA Today pojawił się rozgrywający Oakland Raiders – Jeff George, ubrany właśnie w golf Under Armour. Dzieki temu marka została dostrzeżona przez drużynę futbolową Uniwersytetu Technologii w Georgii, która zamówiła 10 strojów produkcji Planka. Szeptany marketing zrobił swoje i już w krótkim czasie podobne zamówienia złożyło wiele drużyn pierwszej ligi oraz ponad dwadzieścia zespołów prestiżowej ligi NFL. Tak ogromny wzrost zapotrzebowania zaowocował koniecznością przeniesienia produkcji firmy do Baltimore, gdzie do dziś mieści się jej siedziba. Na popularność Under Armour duży wpływ miały także inne formy reklamy. W 1999 roku produkty marki pojawiły się w dwóch filmach o footballu – Any Given Sunday (pol. Męska gra) z Alem Pacino oraz The replacements (pol. Sezon rezerwowych). Był to moment zwrotny w historii firmy, która na dobre zagościła w popkulturze. Następnie Under Armour wykupiło reklamę w dwutygodniku ESPN The Magazine, z której przychód szacowany jest na 750 tysięcy (!) dolarów. Kilka lat później, w 2003 roku firma po raz pierwszy reklamowana była w telewizji.

Od czasu powstania amerykański producent znacznie poszerzył swoją ofertę. Choć wciąż głównym obszarem jego działalności pozostaje bielizna termiczna, w asortymencie produktów Under Armour znajdziemy także obuwie i różnego rodzaju akcesoria sportowe. Produkty marki są obecne na całym świecie. Firma posiada także wiele sklepów firmowych w Stanach Zjednoczonych. Europejska siedziba producenta mieści się w Amsterdamie, natomiast pierwszy sklep poza USA otworzony został w Edynburgu.

Under Armour przez lata stał się jednym z bezapelacyjnych liderów rynku produktów sportowych. Po wyroby marki chętnie sięgają wybitni sportowcy wielu dyscyplin. Odzież amerykańskiej firmy zyskuje także zwolenników wśród miłośników outdooru, turystów, osoby zajmujące się strzelectwem sportowym etc. Jeśli więc poszukujesz sprawdzonej bielizny termicznej, na pewno powinieneś zainteresować się ofertą Under Armour.

Czytaj więcejPokaż mniej

Menu

Ustawienia

Utwórz darmowe konto, aby zapisać ulubione przedmioty.

Zaloguj się

Utwórz darmowe konto, aby korzystać z list życzeń.

Zaloguj się